دوشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۵

سال نومبارک


بالاخره سال سگ با تمام دلهره ها و اضطراب ها و بی اعتمادیش را به پایان رسید و برای یک استراحت طولانی دوازده ساله ما را ترک کرد و فرصت نفس راحت کشیدن پیدا کردیم. بر مبنای گاه شماری های شرقی ها سال ۱۳۸۶ ( ۲۰۰۷ ) سال خوک است.
تقسیم دوازده تایی فقط مختص ماه های سال نیست، بلکه چینی ها و اصولا اهل نجوم و تنجیم هم سال ها را به دوره های دوازده تایی تقسیم می کنند که هر کدام را با نماد یک حیوان مشخص می کنند: موش، گاو، ببر، گربه ( از نظر مصری ها خرگوش )، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک .
این دوره ها آغاز و اوج و فرود دارند و تغییرات آنها شباهت تام و تمام با فصول دارد: آغاز سبز شدن و امید و روشنایی مثل بهار، اوج گرما و برکت مانند تابستان، فرود نرم و آهسته چون پاییز و سرمایی که در دل آن زندگی برای آغازی دوباره خود را آماده می کند همانند زمستان .

خوک آخرین حلقه دوازده گانه سال هاست و در بطن خود زندگی دوباره با تمام شور و شوقش را داره هرچه تلخی ، نگرانی و اضطراب در سال های بز ، میمون ، خروس و سگ وجود داشت در سال خوک جاش را به آرامش ، شادی و راحتی می دهد. از نظر طالع بینی چینی سال خوک بهترین سال برای تمام مردم دنیاست چون در این سال کار فراوان و گردش پول عادلانه خواهد بود. از نظر طالع بينی چينی، در این سال خیانت ها و بی اعتمادی ها بسیار کم میشه . سالی که ادبیات بر تارک آن خواهد درخشید و نویسندگان و شعرا به دور از دغدغه های رایج به موفقیت های چشمگیری نائل خواهند شد. درضمن بچه هایی که توی بهار و تابستان سال خوک متولد می شوند در رفاه و آسودگی زندگی خواهند کرد.
از بدی های سال خوک این است که افراد کمتراز یکدیگر تقاضای کمک می کنند و این ممکنه باعث آسیب بیشتری بشه واز طرفی به خاطرسادگی بیش از حد خوک امکان زودباوری، فریب خوردن ونومیدی هم وجود دارد
**********************************
ما هم سال نو را به همه دوستان تبریک میگیم وبرای همه آرزوی روزهای شاد توام با سلامتی وموفقیت داریم امیدواریم همه بتوانند به آرزوهای خوبشون برسند
نظر دوستان

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی